27 Ağustos 2016 Cumartesi


Başlarken...

     Uzun zamandan beri bir blog sahibi olmaya niyetleniyordum. Gittiği, gezdiği, gördüğü yerleri, yaşadıkları maceraları anlatanlar; çektiği fotoğraflari, yaptığı tekneleri, yemekleri, izlediği filmleri anlatanlar. Kısaca kendini ifade ederken sahip oldukları birikimi takipcilerine ve insanlığa verenler. Hepsi de bunu kendine özgü veya klasik tasarımlarda hazırladıkları web sayfaları ve bloglar yoluyla yayınlıyorlar. Bana göre bunlar o insanların "dikili birer ağacı". Başlamak yolun yarısı deyip kolları sıvadım. Ancak nasıl hazırlamam gerektiğini, nasıl bir tasarıma sahip olacağını bilmemiyordum. Bunun için de fırsat buldukça internet alemindeki  belli başlı blogları uzun uzadıya incelemeye koyuldum bir süre.... Önce bir konu bulmalıydım ve onun etrafında yazacaklarımı şekillendirmeliydim, özgün tasarımlar için bir süre daha bekleyebilirim. Ama hayatta her zaman çok yönlü bir karaktere sahip olmanın verdiği bir motivasyonla, blogumu bu açılımlar üzerinde kurgulamak gerekliliğine inandım. Böylece "kendimi daha iyi nasıl anlatabilirim" in cevabını arayıp bulabileceğim bir kanala kavuşmuş oldum. 
Peki kendimi ifade edebileceğim konular, hayatı anlamlandırmada, yaşantılama sürecinde elimde neler vardı ?
  • Daha çocuk yaşlarımda, her fırsatta elime alıp merakla kurcaladığım babamın fotoğraf makinesi vesilesiyle başlayan, evdeki NATIONAL GEOGRAPHIC, ATLAS, GLOBE dergileri, ansiklopedi, gazete ne varsa sayfalarını karıştırıp içlerindeki resimlere göz attıkça içimde alevlenen,  ve nihayet üniversite yıllarında eğitimini (HÜFOT) almam ile bende bir tutkuya dönüşen, daha o yıllarda "içinde bulunduğum çevre ile etkili bir iletişim kurma biçimi" şeklinde bir tanımını yapacak olduğum FOTOĞRAF; 
  • Yine küçüklüğümden beri, "ah bir bahar gelse, havalar bir ısınsa da ben de üzerine binsem ve hiç inmeden uzun uzun özgürce sürsem" diye içim içime sığmayarak o uzun ve kasvetli kış gecelerinde binmeyi hayalini kurduğum, ortaokul-lise yıllarımıda yazlıkta üstünden bütün gün inmeden akrobasi ve off-road denemeleri yaptığım BİSİKLET;
  • Özgürlük ve baş edebilme kavramlarını aynı potada yoğurduğum, ve içindeyken kendimi hep yeni bir şeyler keşfetme ve teslim olma düşünceleriyle içinde hissettiğim, kamplı-kampsız, sırt çantalı-çantasız, nasıl ve nereye olursa olsun keyifle çıktığım DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ;   
Elbette kendimi sadece bunlarla tanımlamıyorum ki bunlardan çok daha fazlasıyım; ama kendini gerçekleştirmek adına çıktığım bu yolculukta, BİLMEK & YAPA-BİLMEK & OLMAK  sürecinde; okumak, anlamak, öğrenmek, öğrendiklerimi uygulamak, yaptıkça öğrenmek ve aktarmak için, sevdiğim, ilgi duyduğum ve tutku beslediğim şeylere ihtiyacım vardı. Belki de bir gün bu alanlardan elde ettiğim kazanımları hayatımın hazırda bekleyen ve saklı kalmış diğer taraflarına aktarmayı bile başarabilirim.
Bu siteyi yapmaktaki amacım sadece izleyenlerime yaşadıklarımı, tecrübelerimi aktarmak değil, aynı zamanda kendim için de bir anı defteri, (sevgili) günlük  oluşturmaktı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder